Wróć do: MODELE

Ural M-67 / Ural M-67-36

Ural M67-36

Ural M-67-36 to na dzień dzisiejszy jeden z najpopularniejszych radzieckich motocykli czterosuwowych w Polsce. Poczytajmy, co pisze o nim w ulotce reklamowej firma "Centrosojuz":

Drogowe motocykle URAL, produkowane przez Irbicką Fabrykę Motocykli, cieszą się ogromną popularnością wśród motocyklistów. Oprócz trzech ludzi motocyklem można przewozić znaczny ładunek na duże odległoąci. Wysoka jakość motocykla pozwala na długą, bezawaryjną eksploatację w różnych warunkach - tak na północnych, jak i na południowych szerokościach geograficznych. Górnozaworowy silnik z dwoma horyzontalnie położonymi cylindrami jest doskonale chłodzony przepływającym powietrzem i ekonomicznie pracuje na benzynach o liczbie oktanowej 72-76. Ulepszony system smarowania z papierowym wkładem filtrującym, oczyszczanie powietrza dwustopniowym inercyjno-olejowym filtrem, a także użycie w konstrukcji wysokojakościowych materiałów sprzyja długotrwałej i bezawaryjnej eksploatacji motocykla. Przekładnia główna, o wiele mniej awaryjna w porównaniu z napędem łańcuchowym, do minimum ogranicza obsługę, ograniczającą się do terminowego sprawdzania stanu oleju. Teleskopowe zawieszenie przednie jak i wahaczowe tylne ze sprężynowo-hydraulicznymi amortyzatorami, wygodne siedzenie kierowcy - wszystko to powoduje, że podróżowanie tym motocyklem jest bardzo wygodne. Wygodnie podróżuje również pasażer w wózku bocznym, w którym gondola wózka zawieszona jest na gumowych elementach resorujących, a sam wózek posiada zawieszenie wahaczowe z amortyzatorem sprężynowo-hydraulicznym. Konstrukcja motocykla zapewnia bezpieczną jazdę.

W końcu 1974 roku IMZ zaczął produkować motocykl Ural M-67. W roku 1976 moc silnika została podwyższona z 32 do 36 KM, a motocykl otrzymał nazwę Ural M-67-36. W odróżnieniu od poprzednich motocykli z Irbitu, ten posiada 12-woltową instalację z alternatorem G-424 o mocy 150 watów. Alternator jest niezawodny w działaniu i skonstruowany tak, by bezawaryjnie działać przez 40 tys. km przy minimalnym zużyciu. Zmiana instalacji na 12-woltową pozwoliła na zmianę pozostałych elementów instalacji elektrycznej motocykla. Nowa lampa z elementem optycznym odpowiada europejskim wzorom, a nowa deska rozdzielcza wykonana jest w stylu odpowiadającym najnowszym technicznym trendom. Konstrukcja ramy pozwala na montaż zarówno pojedynczych siodeł, jak i zespolonej kanapy. Nowa rama charakteryzuje się łatwym dostępem do skrzyni biegów i belki kardana, co w razie niesprawności pozwala na łatwy demontaż tych podzespołów, jak i na montaż skrzyni biegów z biegiem wstecznym z KMZ. Łożyska główki ramy zabezpieczone są gumowymi uszczelkami, co znacznie podnosi ich trwałość w całym okresie eksploatacji. Zamontowano efektywny hamulec przedni z podwójnym rozpieraczem, co pozwoliło zwiększyć skuteczność hamowania o 40%. Jedną z ważniejszych cech motocykla jest daleko posunięta unifikacja części z motocyklem Dniepr z KMZ, co jest bardzo ważne dla użytkowników Urali i Dnieprów.

M-67-36 M-67-36 M-67-36